Handelsbetingelserne er gældende fra den 03. MAJ 2023 og indtil nye foreligger.
- Handel
- Handelsbetingelser hos Chleopatra
- Priser
- Betaling & betalingsgebyrer
- Sikkerhed ved betaling
- EAN Faktura
- Bonusopsparing
- Ændring/annullering af ordre
- Restordrebestilling
- Levering i Danmark (ekskl. Grønland og Færøerne)
- Levering til udlandet (eksl. Grønland og Færøerne)
- Levering til Færøerne, Island og Norge
- Levering til vælg selv afhentningssted
- Afhentning eller levering efter aftale
- Fortrydelsesret
- Reklamationsret
- Klagemulighed
- Gavekort
- Rabatkoder
- Engros handel
- Track & Trace
- Hændelige uheld med olier og andre råvarer
- Nyhedsbrev
Handel
Handelsbetingelser hos Chleopatra
Varer kan købes på www.chleopatra.dk eller ved at kontakte Chleopatra Oils på en af nedenstående kontaktinformationer. Ved afslutning af varebestilling på www.chleopatra.dk får du automatisk en e-mail bekræftelse af ordren, hvori det fremgår hvilke varer, du har bestilt. Vi anbefaler, at du gemmer din bekræftelse. Bestiller du på øvrige kontaktformer bekræftes ordren ikke.
Chleopatra Oils
Åsttræde 7
2630 Tåstrup
Tlf.: +45 50 15 02 01
E-mail: Anvend vores kontakt formular
Chleopatra Oils kan annullere din ordre som følge af trykfejl, tekniske problemer, leveringssvigt og lignende situationer. I sådanne tilfælde vil Chleopatra Oils så vidt muligt kontakte dig med besked om annulleringen.
Det er muligt at se tidligere ordre ved login på hjemmesiden, såfremt dine tidligere køb er foretaget med samme login. Her vil det også være muligt at genbestille den samme ordre på ny.
Når du handler på www.chleopatra.dk eller med Chleopatra Oils på øvrige ovennævnte kontaktformer indgås alle aftaler på dansk.
Du skal være fyldt 18 år for at handle på chleopatra.dk – er du under 18 år skal du have samtykke fra dine forældre. En aftale kan altid let annulleres af en forældre, hvis det skulle vise sig, at den er blevet indgået af et barn eller ung person under 18 år.
Priser og betaling
Priser
Alle priser på www.chleopatra.dk er angivet i danske kroner (DKK) og er inklusive 25 % dansk moms. Alle eventuelle leveringsgebyrer og betalingsgebyrer bliver oplyst inden accept af køb.
Priserne kan til enhver tid ændres af Chleopatra uden forudgående varsel. Priserne for en ordre der allerede er foretaget, kan dog kun ændres af forhold som Chleopatra ikke råder over, f.eks. væsentligt ændrede råvarepriser, valutaændringer eller ændret moms. Bliver momsprocenten ændret, forbeholder vi os retten til at justere vore priser tilsvarende.
Betaling & betalingsgebyrer
På www.chleopatra.dk kan der via Worldline betales med Dankort, Visa, Maestro, MasterCard og Vipps MobilePay.
Endvidere vil det være muligt at betale via PayPal med VISA, MasterCard, Discover og American Express.
Via Stripe har du mulighed for at betale med VISA, Mastercard, American Express, Discover, JCB, Diners Club.
Klarna
For at kunne tilbyde Klarnas betalingsmetoder, vil vi muligvis overføre dine personlige oplysninger i form af kontakt- og ordreoplysninger til Klarna, for at Klarna kan vurdere, hvorvidt du er kvalificeret til deres betalingsmetoder, og for at skræddersy disse betalingsmetoder til dig. Dine overførte personlige data bliver behandlet i overensstemmelse med Klarnas egen Databeskyttelsesmeddelelse.
Ved bestilling på telefon (+45) 50 15 02 01 vil det være muligt at betale via Vipps MobilePay eller bankoverførsel.
Bankoverførsel kan kun lade sig gøre ved forudgående aftale.
Betaling med betalingskort og netbank er gebyrfrit.
Dit kort debiteres først med ordrebeløbet, når din bestilling er ekspederet fra vores lager. Du modtager en ordrebekræftelse pr. e-mail, så snart vi har modtaget din bestilling og endnu en, når din ordre er færdigbehandlet.
Ved eventuelle problemer med betaling med betalingskort vil en medarbejder fra Chleopatra Oils ringe eller forsøge på anden måde at kontakte modtageren før bestillingen sendes. Det vil endvidere over telefonen være muligt, at betale leveringsgebyret med betalingskort, hvis dette skulle mangle.
Sikkerhed ved betaling
Betales der med betalingskort er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort bliver misbrugt i en internet-butik, der benyttes SSL (Secure Socket Layer) i betalingssystemet via Epay og PayPal. Chleopatra anvender et SSL-krypteret betalingssystem leveret af www.epay.dk og www.PayPal.com.
Dermed er du bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1200 kr. når dit dankort misbruges ved brug af PIN-koden.
Data du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort er krypterede (SSL), og det er således kun Epay/Bambora og PayPal, der kan læse dem. Hverken Chleopatra Oils eller andre har mulighed for at læse dataene.
Beløbet for varerne trækkes først, når varerne sendes fra Chleopatra Oils. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet.
Der tages forbehold for prisfejl, tastefejl og udsolgte varer.
EAN Faktura
Som offentlig virksomhed har du mulighed for at handle via EAN Faktura. Når du kommer til betaling, skal du blot vælge EAN Faktura og indtaste EAN nummer, reference person og evt. rekvitions nummer. Med EAN Faktura har I som offentlig virksomhed 30 dages kredit. Dit EAN nummer skal godkendes før vi kan sende din bestilling.
Bonusopsparing
Hbver gang du handler hos chleopatra optjener du bonuspoint, som kan udvæksles som betaling for nye bestillinger.
Disse point kan udelukkende anvendes som betaling for nye ordre og kan ikke udbetales i kontanter.
Chleopatra kan til enhver tid fjerne denne mulighed uden at du som forbruger har ret til at få din optjente bonus vækslet til nye produkter eller udbetalt kontant.
Ordre
Ændring/annullering af ordre
Ændringer af køb kan foretages online, via dit login. Hvis du ikke har været logget ind, kan du ændre ordren ved at kontakte Chleopatra Oils eller via telefon (+45) 50 15 02 01. Vi vil derefter hjælpe dig med at ændre din ordre, men KUN hvis ordren endnu ikke er afsendt.
Er ordren allerede afsendt, har du 14 dages returret (læs mere om returret i punktet fortrydelsesret).
Restordrebestilling
Ved bestillinger, der indeholder produkter i restordre, vil hele din bestilling først blive sendt, når alle varer er på lager. Har du en hastesag, er du velkommen til at kontakte os, for evt. at høre om muligheden for at få tilsendt de varer, som er på lager.
Levering og fragt
Levering i Danmark (ekskl. Grønland og Færøerne)
Post Nord
Ordrer under kr. 299,- pålægges minimum et leveringsgebyr på kr. 49,- med levering direkte til døren og minimum kr. 34,- til nærmeste posthus eller valgfrie afhentningssted.
Forsendelsesprisen stiger efter takster baseret på vægt og volumen i forhold til priser fastsat af Post Nord, GLS og DAO.
Ved bestillinger over 299,- fås fragten fra 9,- til nærmeste afhentningssted og 34,- direkte til døren.
Overstiger ordrens værdi kr. 399,- betaler Chleopatra for fragten til nærmeste valgfrie afhentningssted.
Leveringstiden er 1-3 hverdage fra ordren har forladt vores lager.
DAO
Det er per marts 2018 også muligt at få leveret din bestilling igennem DAO365.
Her er priserne til nærmeste afhentningssted via DAO365 følgende:
Hjemmelevering (maks 250g)
Kun muligt for mindre pakker (du får kun muligheden, hvis det er en mulig løsning for din bestilling).
Til hjemmelevering:
- Maks 250g koster 48,50
Til nærmeste pakkeboks
- Op til 1 kg koster 47,50
- Fra 1 – 5 kg koster 56,25
GLS
Levering til privatadresse:
- Op til 1 kg koster 60,-
- Fra 1 – 5 kg koster 72,-
- Fra 5 – 10 kg koster 89,-
- Fra 10 – 15 kg koster 126,-
Levering til pakkeboks:
- Op til 1 kg koster 40,-
- Fra 1 – 5 kg koster 52,-
- Fra 5 – 10 kg koster 69,-
- Fra 10 – 15 kg koster 106,-
Bring
Levering til privatadresse:
- Fra 1 – 5 kg koster 91,-
- Fra 5 – 10 kg koster 102,-
- Fra 10 – 15 kg koster 117,-
Levering til nærmeste pakkeshop:
- Fra 1 – 5 kg koster 59,-
- Fra 5 – 10 kg koster 67,-
- Fra 10 – 15 kg koster 81,-
Gratis levering
Gratis levering kan opnås ved brug af særlige kampagnekoder eller ved bestilling af varer over kr. 399,-
Gratis levering sker altid igennem PostNord med levering til nærmeste afhentningssted.
Levering til udlandet (eksl. Grønland og Færøerne)
Ved afgivelse af ordren på www.chleopatra.dk vil et udenlands leveringsgebyr svarende til pågældende takster fra Post Nord baseret på land og vægt blive pålagt ordren.
Uanset eventuelle tilbud og brug af rabat koder, kan fragten til udlandet ikke trækkes fra.
Levering til Færøerne, Island og Norge
Vi sender pt. ikke til Færøerne, Island eller Norge
Levering til vælg selv afhentningssted
Med Post Nord og GLS (og i visse tilfælde DAO) kan du nu selv vælge, hvilket afhentningssted du ønsker dine varer leveret til. Ved bestilling vælger du selv det nærmeste afhentningssted i nærheden af dig, baseret på by eller postnummer.
Afhentning eller levering efter aftale
Ønsker du at afhente bestillingen på Chleopatra Oils, Åstræde 7, 2630 Tåstrup, kan det ske uden leveringsgebyr. Du skal dog kontakte Chleopatra Oils for at lave en aftale inden afhentning. Ønsker du at afhente varerne, så kontakt os venligst per telefon først.
Har du en anden aftale om levering forhandles leveringsgebyr og betingelser individuelt og betales efter aftale med en medarbejder fra Chleopatra Oils.
Fortrydelsesret og Reklamationsret
Fortrydelsesret
Du har altid 30 dages fortrydelsesret når du handler med Chleopatra Oils via www.chleopatra.dk. Fortrydelsesretten løber fra den dag, hvor du har modtaget din vare.
Du kan ikke fortryde ved at nægte at modtage varen på posthuset, eller ved at aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.
Når du fortryder dit køb, bedes du udfylde vores fortrydelses-formular. Det er endvidere dit ansvar at kunne bevise, at du har udfyldt fortrydelses-formularen og gjort Chleopatra Oils opmærksom på din fortrydelse. Du skal også kunne bevise, at du har returneret og betalt for returneringen af varen. Det er dig som køber, der har ansvaret for varen så snart du har modtaget den. Vi kan sende dig en returlabel, som du selv printer ud og sætter på pakken. Returlabel koster kr. 50,- som fratrækkes din refundering. Endvidere vil forsendelsesomkostninger ikke blive refunderet. Samme betingelser gør sig gældende for pakker, der returneres fordi de ikke er blevet afhentet på posthuset.
Når du fortryder dit køb, tilbagebetales købesummen naturligvis til dig. Dette gøres ved at tilbageføre dine penge (eventuelt fratrukket omkostninnger for returforsendelse) til samme betalingsmetode som du betalte med. Tilbagebetaling sker så snart vi har fået varen retur og kontrolleret at den lever op til reglerne for fortrydelsen.
Det er ikke et krav, men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken – eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv.
Når fortrydelsesretten udnyttes, skal du selv betale portoen for at sende varen retur. Varen kan sendes til
Chleopatra Oils
Åstræde 7
260 Tåstrup
Bemærk – vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Reklamationsret
Når du handler på www.chleopatra.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Dette betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Der skal reklameres inden rimelig tid efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis der reklameres inden to måneder, vil reklamationen altid være rettidig.
Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget.
Når du ønsker at reklamere over et produkt, skal det indsendes til os på vores adresse, men kun efter aftale. Når du returnerer varen, bedes du beskrive fejlen ved det købte.
Chleopatra Oils
Åstræde 7
2630 Tåstrup
Bemærk – vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller andet.
Husk altid at sende varen tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, således at vi kan tilbagebetale dig dine omkostninger.
Klagemulighed
En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus (link).
Du har også mulighed for at klage til Center for Klageløsning eller ODR.
Fortrolighedspolitik, Privatlivs politik, GDPR politik
CHLEOPATRA forstår og respekterer vigtigheden af privatliv på internettet. CHLEOPATRA vil ikke afsløre information om kunder/brugere til tredje part, med mindre det er nødvendigt for at implementere en transaktion. CHLEOPATRA vil ikke sælge dit navn, adresse, e-mailadresse, kreditkort eller personlige data til nogen tredjepart uden din forudgående tilladelse.
Ved at acceptere vores handelsbetingelser, bekræfter du samtidig accept af vores privatlivs politik.
Andet
Gavekort
[Update: 08-08-2019] Gavekort kan ikke længere købes på chleopatra.dk
Gavekort der allerede er købt via www.chleopatra.dk har ingen udløbsdato. De er dermed gyldige så længe som butikken eksisterer. Ethvert gavekort leveres med en særlig rabatkode. Rabatkoden kan kun benyttes én gang, hvorefter gavekortet/rabatkoden er opbrugt. Koden til gavekortet indtastes ved bestilling af varer, hvorefter værdien af gavekortet trækkes fra. Hvis værdien af købet er under værdien af gavekortet, vil et nyt gavekort/rabatkode blive tilsendt kunden med værdien af den resterende værdi. Hvis værdien af købet overstiger værdien af gavekortets værdi, vil kunde blive bedt om at betale det resterende beløb på normal vis. Gavekort byttes ikke til kontanter.
Rabatkoder
Som udgangspunkt kan rabatkoder kun benyttes én gang per kunde (med mindre andet er nævnt). Rabatkoder virker ikke sammen med andre rabatkoder med mindre andet er nævnt. Rabatkoder virker ikke på produkter der i forvejen er sat ned i pris med mindre andet er nævnt. Rabatkoder kan ikke byttes til kontanter.
Engros handel
Tilbud på chleopatra.dk gælder IKKE engroskunder.
Forsendelse sker altid via erhvervsforselse og der tilbydes ikke gratis fragt ved engros salg.
Betaling for erhvervskunder
Både bestilling og betaling sker direkte online på chleopatra.dk med dit eget personlige engros login konto
Har du ikke et login, kan du anmode om det her: B2B
Track & Trace
Når din ordre er færdigbehandlet, får du tilsendt en e-mail. Heri finder du dit track & trace nummer. Er du oprettet med kunde-login på chleopatra.dk finder du også track & trace under hver enkelt ordre på din kunde-side. Du vil muligvis også modtage e-mail og/eller SMS fra det respektive leveringsfirme du har valgt.
Det er ikke os, men vores forsendelsesleverandører, som sender dig denne information.
Hændelige uheld med olier og andre råvarer
Får du olie på dit tøj skal du tage handling med det samme og lægge tøjet til blød i en spand med vand og sæbepulver. Lad det stå natten over og herefter burde det værste være fjernet. Kan tøjet tåle en normal vask, kan det anbefales at give det sådan en omgang umiddelbart efter for at få fjernet eventuelle rester af olie.
Vær opmærksom på, at vi kun forhandler naturlige råvarer og at deres naturlige farver, kan smitte af på tøj, møbler og andre tekstiler. CHLEOPATRA kan ikke holdes ansvarlig for eventuelt ødelagte tekstiler eller andre brugsgenstande grundet olie spild eller misfarvning deraf.
Nyhedsbrev
Du har på www.chleopatra.dk mulighed for at tilmelde dig CHLEOPATRAs nyhedsbrev. I forbindelse med tilmeldingen oplyser du navn og e-mailadresse. Oplysningerne sendes og opbevares krypteret. Oplysninger afgivet til www.chleopatra.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand. Du har altid mulighed for at framelde dig på direkte via nyhedsbrevene, på www.chleopatra.dk eller ved at kontakte Chleopatra Oils.
Vi tager forbehold for eventuelle trykfejl.